Thursday, February 4, 2010

my little princess

sepanjang mengandungkan iman... mmg rasa teruk sgt morning sickness... makan jer keluar balik.. kecuali biskut... masa 6 bulan aku kena tahan kat wad sbb bleeding... 3 hari jgk lah.. doktor dh bg ubat penguat jantung baby.. kot2 lah dia nk keluar awal kan.. dh masuk 3 hari doktor ckp low placenta tp first stage... so blh keluar lah....

then masa tu 8.2.08 masa org dok sibuk2 pasal pilihanraya aku drive pg hospital serdang sbb rasa baby x gerak.. dh lepas due date 2 hari... doktor check baby ok tp still kena tahan sbb nk confirmkan dgn pakar esoknya... mak aku pun cepat2 lah dtg kl x smpt dengar keputusan pilihanraya..hehehe...

esoknya, bila doktor scan, expected 4kg.. tp bila pakar sentuh dia ckp maybe around 3.6kg.. blh bersalin normal... tp lepas tu masuk plak doktor yg check pg kata akan buat operation kalau aku punyer blood pressure terus naik.. takut nnt berisiko.. dh lah pagi tu x makan paper.. husbnd aku keluar g antar adik dia.. kul 12 doktor masuk ckp ptg nk operate sbb bilik bedah kosong.. call husbdn aku dia x bg operate ckp suh tunggu bersalin normal... tp bila explain kt dia then dia ckp oklah..so aku pun sign lah sendiri surat kebenaran tuh... kul 4 dia dh masukkan tiub kencing.. dh siap tukar baju semua dh... tunggu punya tunggu sampai lah kul 7 ptg nurse masuk ckp nk bwk g bilik bedah... berdebar nih.. husbnd, mak ngan abg aku ikut sampai pintu operation theater... dh masuk tu doktor bius terus bg tahu jap lagi nk bius kt tulang belakang utk separuh badan... sambil2 tunggu aku khayal..doktor bg th aku x kan rasa sakit tp akan rasa macam goyang2 jer.. masa baby nk dikeluarkan akan rasa macam ditekan skit... aku dh x tahu apa masa tu cuma dengar doktor bising jer ckp pasal pilihanraya.. tetiba jer dgr baby nangis.. pastu aku x sedar...hehehe.. rasanya lepas sejam aku sedar nurse tolak aku nk bwk masuk ward dia ambik baby letak celah kaki...itulah IMAN IRDINA TENENKOUDA BINTI SORY CAMARA yg lahir pada 09.03.08... pukul 8.48 malam

No comments:

Post a Comment