Thursday, October 21, 2010

My Father In Law

Dalam FB ada ku update FIL aku nak datang Malaysia kan, hah after raya dia sampai lah rasanya kalau tak silap perkiraan aku lah kan dalam 20hb dia sampai.. aku tak der lah pegi ambik sebab malas nak ngambik cuti kan. dah sampai dekat KLIA adalah dlm 2 jam baru lepas keluar dari imigresen. Bukan lah ada problem sangat sebab nak tunggu check kesihatan jer lah normal lah kan. Husband aku macam biasalah tak senang duduk dah cnggitu kan. 2 3 kali call aku suh call imigresen. Mak layan jer lah Noq. Tak layan kang sentap plak dengan aku.. hahah..

Dah seminggu dok Malaysia dia asyiklah terperap jer kat rumah kan.. Husband aku memangjang jer busy kan. kesian gak aku tengok ayahnya. Aku ni dah lah pemalu kan. hehehe.. rasanya sekali jer lah my husbnd bawak dia keluar pegi KLCC.. tu pun dia kata nak beli parfume kan..

dah asyik dok umah jer pastu dengan masalah yang dia dengar lagi kan tiba2 dia ngadu sakit dada. tak boleh nak bernafas, dengan rasa macam nak pitam kan. so we all bawak pegi Sime Darby Medical Centre (SDMC).. terus ke EMERGENCY punya tempat lah kan. dh 2 jam gitu lah doktor cakap kena admit suspect Dia punya Blood pekat sangat sampai block dianyer Lungs... lebih kurang gitu lah kata doktor.. 30 minit gitulah aku gi urus admission registration sumer2, doktor panggil pulak cakap nk kena masuk dalam Coronary Care Unit (CCU) ni utk org sakit jantung lah kan.. aduss pening den.. dengan mana nak tel en suami yang tak ada di sisi, nak kena sign untuk buat CT Scan bagai.. aku lah tukang sign segala borang kebenaran.. muahahahaa... boleh pulak doktor tu tanya, "are u malay, malaysia?".. yer puan doktor, saya melayu malaysia.... tak caya???.. nak tengok IC tak???.. kkekke

nasib baik lah sehari jer dok kat CCU.. lepas tu tukar masuk wad biasa tapi still aras yang menempatkan pesakit jantung.. ohoho.. hari2 kena cucuk ubat nak cairkan darah.. banyak songeh plak tu FIL aku nih, dah sakit still nak minum carbonate drink gitu.. ish ish ish ... cuba pantang cam mak ayah aku tu, walau ada darah tinggi ke kencing manis ke tetap sihat ke hari ini sebab mak aku memang jaga betul2 pemakanan dia..




No comments:

Post a Comment