Thursday, May 19, 2011

Sodih hati dennn.. sessi luahan perasaaan jap yer..

Sodih pulak hati den hari nih.. huaaaa.. sbbnya tetiba kan tekak ni buat hal pulak dok ngidam nak makan durian pulak.. padahal ari tu Sugar Level dh naik giler2 dh ttp x sedar diri jgk tu.. dah lepas zohor, en somi nk keluar, aku tgk jer lah dgn muka yg sayu sbb dia x nk bawak aku keluar.. waaaaa lagi sekali.. yer saya tahu saya gemok cam dugong.. huhuuh..

aku pun cakap ngn dia nk keluar tu terus gi restaurant dia ke? dia jwp lah ya. aku pun senyap.. sekali dia tanya, nk suruh beli apa2 ker? aku terus exsaited nih, jawaplah dengan muka yang ceria nk mampos.. haha 

"i want durian..." senyum sampai ke telinga nih.. dalam hati yes yes bleh makan durian hari ni.. sekali jawapan dia amat menyentap hulu hati aku..
"cannot.. u have diabetis, cannot eat durian anymore" dengan muka dia yg selamba badak sambil lalu depan aku. memang muka dia x der rasa bersalah langsung. terus aku sentap.. menci tul lah..

dah lah duit dia pegang, katanya aku nih boros nak mampos.. kalau beli baran2 yg boleh nampak tu x per jgk ni alih2 kejap jer abis duit.. alah aku bukan buat apa kan..beli bju anak, bawk anak makan kt Secret Recipe, pendek kata buat makan2 lah. aku x kisah makan tpt mahal2 asal memenuhi selera tekak aku nih, tapi kalau bab nk beli baju ker, aku akan cari tpt yg murah dan best yg ptg murah lah.. aku kalau nk beli baju yg cam dah over 100 utk selai baju tu mmg aku dok pikir dalam stgh jam lah. Kalau laki aku dia ckp apa yg cantek, yg selesa beli jer, price blakang hal.. weh aku nih bukan anak orang kaya hokey.. bukan lahir2 jer duit dah selonggok dalam bank. nak beli baju kene pikir 5 6 7 kali. sebab tu laki aku cakap dia malu nk jalan dengan aku sebab baju aku selekeh.. wTh kan.. huaaaa

sbb tu ari tu pg sunway dgn dia aku teragak2 nk beli handbag tu, aku ckp aku dh berkenan kt GUess sbb guess nyer price aku bleh consider lagi, ni giler price handbag satu set dgn purse tu sama mahal dgn sebulan gaji aku.. ohh tiidakkk hokey.. aku x sanggup.. tp dh dia ckp dia belanja aku sbb kan dh dkt nk bersalin ank dia.. heheh.. aku nih bukan apa kesian dgn laki.. sbb dulu pg negara dia aku th berapa ramainya ahli keluarga sana bwh tanggungjawap dia kan.. 

tapi dia ckp dia nk org tgk wife dia biar cantek, biar nampak bergaya.. wahh gituuu.. dulu masa raya tahun lepas kn aku ni selalu bgg sket cari baju raya last minute.. dia dh siap2 bagi duit tp x terbeli jugak.. akhirnya keluar lah pg ampang park dgn dia, baju aku berkenan dan jugak dia berkenan agak mahal bagi aku.. 700 utk sepasang.. mahal lah weh.. bukan aku nk pkai ari2 kan.. tp dia ckp x per dia byr.. hehehe.. itu lah suamiku.. ptt lah sblm ni kalau aku ajak keluar muka dia cm semacam. pttlah dia selalu x nk bawak aku gi kedai dia.. dia ckp pakaian aku x semengah.. haha.. hokey dah abis pantang kita make over betul2 okey..bagi memenuhi piawaian encik suami..

sekian sahj celoteh x dak isi utk hari ini.. hahaha

No comments:

Post a Comment