Monday, July 11, 2011

kisah maknya pulak

Ni kira baru ada masa nk mencurahkan rasa hati dalam belog ni.. ceewahhh.. yer lah,sejak dua menjak ni baby Irsyad dah start meragam malam.. asal jer 5 minit kul 12 malam dia mulalah mengeliat cam resah gitu. pastu mesti nk kena dukung.. mesti dia senyap.. tapi tahulah maknya ni pemalas.. giler ko budak tu dah berat woo.. x larat nk hangkat lelama.. tangan plak asyik kebas jer.. bagi susu, pastu letak balik , setengah jam lagi confirm dia bangun nangis2 mintak di dukung..

Orang kata baby nak beralih buln cenggitu lah.. siang hari dia tido jer.. malam mulalah terkebil2.. kesian mak ko mata dh jadik macam mata panda.. kalau lah benda ni bleh buat mak ko kurus x per jgk.. tapi asal timbang jer jarum cam dah set pegi ke angka yang sama jer.. rasa cam nak baling jer penimbang tu.. hahah.. menci i tau.. ke i nk kena exercise sket nih.. k lah dh lepas 40  hari nnt i pegi jalan2 kat taman sambil sorong Irsyad dlm stroller ek.. cubaan mengecek incik suami nk beli keahlian untuk pegi gym nampak cam gagal jer.. incik suami buat derk jer.. tapi hari2 ko cakap aku udah gemuk.. hari2 bila aku duduk, ko spare tyre makin keluar.. boleh gitu.. mak sentap ok.. skrg mak x makan malam.. minum milo jer.. tp Alhamdulillah setakat ni susu masih lagi ada utk baby..

orang ckp Breastfeeding pun blh bantu menurunkan berat badan.. tp ya ampun smpai skrg sama jer.. ke ambil masa ek.. ohoho.. tp skrg aku ada ambik something tuk turunkan berat badan.. nasib baik x der effect tuk baby.. banyakkan susu bdan lagi adalah.. tp yer saya ada masalh sembelit, sbb tu lah sampai skrg berat susah nk turun.. arrghhhh menciiiii..

Tapi hari ni Baby irsyad dah kurang kerap menyusu.. kalau sblm ni selang sejam sampai mak aku ckp susu aku x cukup kot.. skrg mcm elang 2-3 jam sekali baru menyusu.. tadi pun incik suami carik balik buaian iman dulu. pastu disebabkan dia punya mesin nk gerakkan buaian tu rosak terus berdesup gi taipan carik yang baru.. hohoho.. dapatlah baby tidur nyenyak tanpa mengganggu mama.. tp masalah gak sbb buaian tu kat tingkat bawah.. kalau dulu dok condo, boleh tolak masuk bilik bila malam. ni macm mana nak hangkut weh.. x per lah.. mama berkorban.. ceewaaahhh.. 

hokey saya nk turun bawah dulu.. mau tengok baby udah bangun ker belum

No comments:

Post a Comment