Friday, August 12, 2011

Keberangkatan Pulang Suami terchenta

Hari rabu malam 10.8.2011 pukul 10.40 malam, aku, iman, adik kepada incik suami dan 2 orang kawan incik suami ke KLIA nak ngantorkan dia nk balik ke negara dia lah.. perasaan sayu dah terbit dari dalam keta lagi.. kita pegi 2 biji keta. Giler laju dia bawak keta rasa cm 20 minit jer dh sampai.. biasa aku bawak 30-40 minit dari USJ ke KLIA.. haish. kecut perut mak..

cantek jer dia buat kan.. hehe..

Sampai jer kat KLIA, terus carik kauter emirates nk check in.. dia bawak satu luggage besar nk check in dh timbang kat rumah dalm 32-34kg gitu.. masa tu aku x tgk tiket dia brapa kg emirates allow check in kan.. dgn ada lagi 2 biji kotak mesin rumput dgn baldi mop termasuk lah barang2 kecik dalam tu.. haish baldi mop pun dia nk bawak balik sana.. skali org dkt kaunter check in tu punya lah strict, suh keluarkan sikit barang dari luggage tu jadikan 30kg jer sbb itu jer kg yg dibenarkan.. hampeh dot com sungguh lah.. bergegas lah depa buat arrangement balik.. ok ngam2 blh jadik 30kg, yg lain sumbat dlm hand carry luggage.. kotak2 x dapek nk check in sbb lebih kg kan.. kalau x kena bayar lbh kurang RM180/RM200 perkg.. gilo ko..

ni keje iman sambil tunggu bapaknya check in.. 

dia dh malas nk layan maknya ngambik gmbar.. hehehe

Dh siap check in kena pg kaunter J plak nk antar kotak guna courier kan.. dia charge RM50 perKG.. okey yg amat berbanding dgn bayar emirates utk extra kg kan.. ehehe.. dah settle iman plak nk beli chocolates.. aku pun ngikut jer lah.. kedai tu dh nk tutup dah time tu.. smpat lah ambik 2 kotak coklat m&m tuk incik suami bwak balik bagi anak sedara dia kat sana.. iman ambik benda ni..

 Ni cekelat yg iman ambik . nampak x harga dia RM22.90.. x kisah lah kan.. sekali masuk dalam keta, bukak nk bagi iman makan coklat kat dalam, giler cenonet jer hasilnya mcam coklat harga 20sen jer.. pastu berlaku lagi insiden, dlm keta kan gelap, sekali iman silap pegang habih sumer cklat tu tumpah, x sempat makan sebijik pun.. tensi aku..

ni mmg coklt favourite aku. pg tgk harga RM34.90.. hahhhhhhhh?????? what the hell giler mahal.. beli kat langkawi x sampai pun 20hengget.. *giler ko nk compare airport ngan langkawi.. hahahha... 

total coklat yg aku beli utk 4 item adalah RM115 hengget.. giler membunuh harga dia.. pasni jgn harap aku nk beli lagi kalau gi KLIA. huh.. menci i tau.. lepas incik suami masuk dlm departure hall kitaorg blah.. aku naik keta ngan adik ipar aku sbb nanti dia nk ambik keta suami ku nk letak kat restoran.. giler dia nih nk bawak laju kan, sekali ko x nampak org tgh baiki jalan, ada yg mcm kon jalan tu kan, x sempat nk brake..*bukan x sempat tp dia budget dia bleh potong lori depan sblm sampai kon tu .. sekali bunyi bummm... uish aku buat derk jer.. pastu dia bukak tingkap, pegang side mirror.. ahhahaa hambek ko, side mirror pecah.. nanti aku report ngan incik suami..

tu jer lah cerita ceriti keberangkatan incik suami ku pulang ke CONAKRY, GUINEA REPUBLIC.. selama 2 bulan.. tu ikut tiket lh kan.. biasa dia bleh jer nk lmbtkan..  

No comments:

Post a Comment