Tuesday, December 27, 2011

Susu Ibu adalah terbaik..

Alhamdulillah, aku berjaya BF anakanda ke dua, walaupun bulan ke-5 tu dh campur dengan Fm kan..aku tetap bersyukur sebab kakaknya dulu berapa hari jer aku sempat bagi. yang ni FM pun time aku gi keje je, asal petang budak demok tu x nak dah FM macam tau2 jer mak ko nak balik kn dik...

Sebelum memulakan BF aku dh masuk forum itu ini, pastu group dalam FB semualah.. aku tgk org lan nyer stock susu macam setahun minum pun x habis.. haish cemana ko buat tu, aku nih sempat perah pun x penuh pun freezer tu. Tapi aku redha, aku dh cuba sedaya upaya aku kan. yng penting bila malam or bila kat rumah, memang budak demok x pandang langsung FM tu. Pernah masa keluar tu aku bawak FM dlm botol susu dia kan, dia x tak minum.. pastu masuk kereta dia sondol2 dada aku nk BF jgk.. bangga kejap hokey..

Kakak pun dh tahu cm mana nk BF hkey.. bila dia sorang2, dia akan ambik patung dia buat macam tu baby, pastu selak baju konon2 macam BF lah.. siap ada ayat2 best lagi.. "Baby nk minum susu ya"..."minum lah cepat"

sweetkan..

Kadang ada jgk dalam forum ke, group Fb ke yang macam x patutlah bagi aku. Bila ada mummies yg tanya pasal FM je, mesti ada yg cakap, malas nk pump lah tu, tak tahan sakit sungguh lah ko ni. Bagi aku terpulang lah pada individu masing2.. memang bila menyusu ibu hubungan makin rapat, tappi x semestinya bila bagi FM anak x rapat dengan ibu ke or anak x jadik anak yang baik ke kan. terpulang pada didikan si ibu lah betul tak. Mungkin ada orang tu ada masalah dia sendiri kenapa x leh BF, memang lah orang ckp kalau nak kenalah usahakan.

cukup lah membebel. yang penting walaupun kakak x sempat BF, dia tetap rapat dengan aku. Cuma sekarang dah pisahkan tempat tido. Sedih tu memang lah kan tapi dia dah besar dh pun. Adik pun minum FM jgk, setakat ni rasanya cukup khasiat kedua2nya lah kan... 

No comments:

Post a Comment