Friday, January 27, 2012

New hair do - part 2

nges nges nges siap ada part 2 lagi kn.. haruslah.. tu hari adik dia, ni citer kakak lah pulak.. ya ampun susah giler nk taip pakai laptop aku skrg.. dulu petak2 huruf jer tanggal tapi aku kan expert dh hafal mana kedudukan huruf2 tu semua kan.. skrg ni button2 kecik pun hilang.. aiyooo nk kena tekan dalam2 bagi sensor tu dpt detect jejari montoks ku ini.. hahahha... ni semua kerja anakanda terchenta.. T_____T

adik laki aku adalah kat umah kan.. bawak ari tu sbb kan cuti raya cina 4 hari aku x keje.. so bwk lah dia dtg dgn anaknya tu.. kalau dia ada kat rumah, rambut iman memang akan sentias berubah gaya lah.. dia memang rjin tau.. aku ingt kalau aku ada modal aku nk bukak saloon tuk dia lah.. bahahaha.. giler menangeh....

Hari tu si bapaknya suh lah adik dia tu buatkan rambut iman, si iman ni pulak dengan seronoknya siap ambik getah rambut dia, ambik kerusi dia dok depan makciknya.. konon bersedia nk buat rambut lah kan.. time tu aku dok mkn nasi ngan apaknya.. sekali 5 minit tu aku dengar bunyi cam merengek.. aku buat derk lagi.. siap2 makan, gi cuci pinggan bagai..

pastu dok lah dpn tv tu sambil tengok2 dia buat rambut iman, sekali aku tengok iman dh tercebik2 tahan nak nangis.. air mata dah keluar lah setitik dua tu.. aku pujuk iman ckp kejap je lagi.. padahal baru separuh buat tu.. iman dh start naik kan sket volume lah.. siap pegang2 kepala dah.. aku panik gak tkt nanti apaknya turun mesti marahkan iman.. so aku pujuk bebaik.. tapi dalam hati nk je aku hempuk adik laki aku tu.. aku dapat rasakan betapa sakitnya dia buat.. cuba ko letak kepala ko depan aku tgk.. bangang tul, pastu mulut komplen sbb iman x dok diam.. 

adalah dalam 15 minit siaplah.. iman memang dh lencun muka dgn air mata, aku suh bibik pujuk2, gosok2 sket kepala sbb aku tgh pgg icad masa tu kan.. sian tau. pasang kartun pun x jalan nk pujuk iman

ni lah rupa rambut yg memerlukan pengorbanan zahir batin.. hahahha..

dh siap aku ckp ngan laki aku.. x cantik pun rambut tu, sia2 jer iman tahan dgn nangis2 bagai.. lepas tu mmg dia x de buat dh rambut ni.. hahaha...


No comments:

Post a Comment