Friday, April 15, 2011

Sambungan kisah alam persekolahan & matrikulasi

eh masa dok belek2 gambar dalam laptop nih tetiba teringat yes.. blm abiih lagi citer..hahah.. untuk dijadikan kenangan di hari tua..

masa tingkatan 3/4/5 kalau x silap aku lah.. gatal lah kejap nk dok asrama.. alasan letih nk ulang alik walau hanya 1km jer dari umah.. pastu nk study dgn kawan2 kat asrama.. hasilnya..hahah seminggu jer aku tahan dok situ... pastu nangis hari2 teringatkan mak.. yang ado.. umah dkt pun masih teringatkan mak..hahah.. dan2 mak aku gi jumpa warden nak ambik aku balik..yeess.. saya lebih suka dok umah, dengar mak saya membebel..

masa tingkatan 5 ni lah tough sket kan..kelas tambahan hari2..aku nih kan dok umah..kalau x sempat balik tu, aku dgn kawan menapak ke kedai makan KAK ANI depan sekolah beli nasi ayam pedas..fuuhh.. bestnya hingga mengjilat kertas pembungkus.. hari2 makan pun x boring eh.. best yang amat.. pastu balik sekolah jalan kaki wajib singgah beli keropok lekor dgn goreng pisang kat kedai kecik jer sblh kedai kak ta.. haha..wajib tu.. kira duit belanja mmg aku manfaatkan sesungguhnya lah..

haaa.. lagi masa tingkatan 5 siap ada mat saleh tah haper nama dia aku pun luper datang ajar kitaorg kejap..MR JOHN kot.. haish mmg memory aku slow sket lah skrh nih..

kemain lagi kan.. dapat bergambar dgn mat saleh ko time tu..hahaha.. kecoh tul lah..

pastu kelas malam lagi.. ohh ada lah beberapa insiden yg berlaku.. contohnya.. zaman sekolah dulu kami nih mana lah suka buat nota bagai kan.. buku nota yg kulit tebal tu bersih siot, x terusik dari awal sekolah sampai lah pertengahan.. sekali pengetua buat spot check buku nota kat kelas aku.. di baling nya buku sorang budak nih.. eh aku rasa cam buku ketua kelas aku jer.. hehe.. pastu kawan aku siti lena kena ketuk kepala dengan pembaris.. mmg hangin lah pengetua ari tu.. siap bagi date line nk tgk buku nota semua org gitu..

balik umah aku sanggup bangun kul 2 pagi nk buat nota.. mak ayah aku punyalah bangga anak dia rajin bangun study memalam buta kan.. tada.. hasilnya aku ttp x cemerlang subjek biology walau aku bersengkang mata buat nota.. ye sbbnya buat nota tu sbb pengetua nk check jer..lepas dia check terus aku simpan balik leklok.. hahah.. pastu pengalaman kena baling botol ujikaji dgn cikgu bio.. hahha.. eh bukan aku yg kena..dulu jugak ada program mentor mentee kan.. mentor aku cikgu Sepian nor.. cikgu fizik.. tapi haram fizik aku kelaut jugak..hahah..

result SPM keluar eh cukup2 kredit yg membolehkan aku dapat pangkat satu.. sket lagi bleh tergelincir jadik 2..nges nges nges.. tp tetap x nyesal gak sbb x study.. seb baik subjek agama credit.. hahah.. sejarah haram sbb aku selalu ponteng kelas, dok lepak2 tepi tandas kat huruf Q..hahah.. 

dengan result trial SPM aku masuk matrikulasi kolej Chermai, Bahau negeri sembilan.. hahah.. seronot yg amat boleh gi matriks.. tu sblm sampai.. hari pendaftaran tu, perjalanan nak gi kolej tu dah buat hati kecut..mau nyer idak.. kiri kanan pokok kelapa sawit.. hutan belantara.. adalah rumah2 peneroka kan.. terus sentap kejap.. xper aku tahu ada 3 org dari sekolah aku dapat tempat sama..masa mak nak balik aku dah buat drama air mata.. semua roomate aku org pantai timur.. ZIERA, BAIYINI ngan FAIZAH.. 

seminggu orientasi pun dah mematahkan semangat aku.. apa tidaknya dengan air selalu x dak.. haish.. nk jer tepon mak ambik balik. kebetulan dekat dgn raya aji.. tp pagi raya aji tu mak aku dtg bwk macam2 benda.. ada lemang, tapai, ketupat bagai.. hehehe.. 

ni bebudak kelas aku F2.. ada lagi yg x der.. yg perempuan kt tengah2 tu lecturer yang amat baik ati..cikgu Adila.. saya suka dia..eh tetiba kan.. 

kolej chermai amatlah mendamaikan jiwa.. dikelilingi dengan kebun2 dan jugak pohn2 kelapa sawet..hahah.. x leh blah.. byk wo kenangan kat sini.. yg paling x best selalu x dak air, kene ngankut lah dari tangki sementara yg kolej sediakan.. sblm dia sediakan tangki tu, air kena simpan dalam baldi sbb tkt nk guna time emergency kan.. aku x lah belajar dgn bersungguh2 pun kat sini.. pikiran lebih pada ingat nk balik umah.. time balik kampung kalau cuti semester, cikgu akan book train.. adalah dalam 3 gerabak gitu utk budak2 kelantan dgn besut.. huish ramai kan.. sampai ko ingt masa dok dlm train tu dah seolah2 dok kt kelatan..hahah.. time nk balik ke hostel balik mulalah muka srg2 kesedihan.. mask utan balik.

layankan gambar2 bangunan kolej chermai yg kini hampir menyembah bumi.. heheh.. dah x beroperasi lagi dah..




sini jugak banyak kali berlaku benda2 mistik..hehe.. seram ko.. byk kali lah berlaku.. sampai dah lali dah.. tp ttp takuuttt.. ni plak muka bebudak kelas aku yerk


ni masa graduation day.. buat kat Allson klana resot.. pastu balik kg.tunggu result dapat masuk u ke idak.. result matrik pun boleh lah.. so n so..hahah.. aku kan pemalas nk study..selalu harapkan miracle akan berlaku..

No comments:

Post a Comment